20161014

day56

hej! idag torsdag, började min dag med 5min cykel + 5min cross innan jag drog till skolan. hade musik följt av astronomy. efter det hem. har varit en jobbig dag idag, pågrund av mina vader. kunde inte somna igårkväll pga smärta, så fick ta till ipren för att kunna slappna av. tog tag i detta direkt, kontaktade sjukgymnast + min tränare. bokade in en tid innan teammeeting och fick behandling på båda mina vader iform av TENS / TNS, det är elektriska plattor som stimulerar musklerna (källa: wikipedia haha!) låg med det i ca 30min. obehagligt för hela musklerna hoppar lixom runt precis som dom vill. efter det fick jag stretcha ut dem och sen var det meeting. pratade med min coach efter mötet, och berättade precis som det var. att jag gråtit pga smärta + att jogga/göra plyos inte alls skulle kännas bra. för vill hålla mig borta från skador. han höll med mig och tyckte att det var ett klokt val att ersätta dagens pass med cykelintervaller. SÅ SKÖNT när både han och sprintercoachen höll med mig i mitt beslut. Har tidigare hört från folk som går på college att man tvingas köra max även om det inte känns bra. här visar både dom och jag att hälsan går före! pluspoäng. 

körde cykelintervaller med två andra killar, en med allergichock o den andra är skadad. dom cyklade 10min. min cykeltur blev 40min. var inte ens svettig efter 10 och både jag o vaderna behövde REJÄL genomblödning. kändes bättre efteråt! foamrollade tills Wagner kom och sa att ''nu är det dags att maxa power cleans thilda'' jaha tänkte jag... men som sagt gymmet är inte lika påfrestande för vaderna som att jogga, köra höga knän, mm. körde ENDAST frivändningar MAX! aldrig vänt från golvet innan och kom upp i 70kg! PR!! shit så kul! toppade passet med lite chins och två magvarv, innan jag isade mina vader i training room. efter det plockade en av tjejerna i teamet upp mig och vi åkte till en ''mandatory'' volleybollmatch. man fick mat och en tröja haha, var där ca 1h innan vi åkte hem. nu ska jag ta tag i lite plugg! TUSEN PUSSAR på er! jag mår bra och jag är stark, gäller bara att berätta VAD och HUR för sina tränare så har man deras stöd! skulle aldrig få för mig att springa med dessa ben jag hade idag. vaknade med ca 30cm långa blåmärken och då vet man att något är fel, kroppen säger ifrån när den inte kan mer. Jag som tränat själv under ett helt år har (utan att skryta!) STENKOLL på vad jag tål och hur jag fungerar i träningssammanhang. så i sånna här lägen, litar jag bara på mig själv och min magkänsla. KRAMIS

no english translation today, I'm too tired! haha i promise you to write in english tomorrow :) KISSES 

(the perfect snack ever! boiled egg on a cracker bread from IKEA sweden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, men tänk gärna före du skriver något! PUSSAR

vem är jag nu?

  hej på er! nu är det nästan ett helt år sedan jag skrev av mig här senast. vilket är helt sjukt? hur snabbt går tiden egentligen? blir lik...