20161015

day57

hi babes! idag vaknade jag 7.30!! fixade till en kopp te och satte mig vid datorn. OVANLIGT men fett kul. hade nämligen ett inbokat möte via Skype. inte med vem som helst, nämligen P3 verkligheten. Blev ett långt samtal med massa prat och skratt. lovar att länka ut till er när det finns publicerat, både i radion och som en podcast! KUL! alltid kul att berätta om sig själv och sina äventyr. man blir dessutom rejält påmind om vad man egentligen håller på med  haha! inspirerande. 

efter 1h möte så gick jag ner till datorerna och skrev ut min inlämning som jag så flitigt tog med mig till engelsklektionen. har fortfarande EN final draft att lämna in på måndag, men det ska nog gå! skriver så att fingrarna glöder ni vet.. efter skolan gick jag hem till mina kuddar i min säng. vilade ca 5min innan jag tog tag i plugget. gjorde klart 2 matteinlämningar på datorn, 30 frågor totalt och det dödar lite, logaritmer var jag sjukt bra på under gymnasiet, kommer ihåg att jag hade A på alla de proven. nu gäller det bara att gräva djupt djupt och leta fram de där skillzen. vet att dom finns! 

när jag va klar med dem, körde jag några tvättmaskiner och torktumlare :) wifey-points! bokade in ett möte med en advisor, kontaktade en som heter Nils ang nya spännande saker, skickade lite mejl hit och dit osv. gick sen till träningen. valde att inte deltaga i dagens sprintpass som var 5x200m! körde istället cykel 30min intervaller + TENS behandling efteråt + flamroller + isbad. mina vader känns MYCKET bättre. pratade med min massör idag, hon gav mig även en förklaring på varför jag känner såhär. mina muskler var trötta dels för att jag använt nya skor + att träningsmängden ökat denna vecka. hon tryckte då ut dessa sega ställen i onsdags, men hon tryckte FÖR hårt, så dom gick lixom sönder, hon tryckte ''hål'' på själva klumparna (dels bra!) så det började blöda innanför huden, därav blåmärken. att få ut dem tyckte hon var positivt då det tar ett väldigt bra tag tills jag kan få så pass stela vader igen! alltid skönt med en förklaring och jag behövde även 2 recoverydays, efter intensiva veckor i både skola och träning! allt sker med en mening. 

gick sen hem och lagade tacos! för det är ju FRIYAY! resten av kvällen har spenderats framför datorn, har pluggat lite, skickat in några papper, pratat med TK, bestämt möte nästa vecka och KANSKE kommit på vad jag faktiskt vill jobba med när jag blir större, starkare och hoppar längre! har även bokat in ett test (TSI) som jag ska göra nästa lördag! detta för att jag skall kunna söka mig in till nya kurser under våren, det är alltså REDAN dags att tänka på vad man vill studera under vårterminen??? SJUKT vad tiden rullar! aja nu ska jag fortsätta sippa på mitt te & sen mysa med en serie innan jag stämplar ut för denna veckan. PUSSAR (22 dagar kvar till thilda blir lyckligast i världen!) 

hi guys! I had a meeting with the swedish radio today, we had a lot of fun! I talked to him about an hour and the interview will be sent in radio in 2 weeks, it will also be an episode in his podcast! a lot of fun!! I'm always happy to talk about myself and share my feelings about this adventure in the US. then i went to school, studied at home before practice. I did alternative training today. biking for 30min and TENS + foam rolling + icebath! my calves are better, and i think that they needed some days of rest! dinner today was tacos, and now I'm sipping on my tea before i will watch a serie before I'm going to sleep. KISSES 

    (gavelosweden favoritebrand!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, men tänk gärna före du skriver något! PUSSAR

vem är jag nu?

  hej på er! nu är det nästan ett helt år sedan jag skrev av mig här senast. vilket är helt sjukt? hur snabbt går tiden egentligen? blir lik...