20171217

helgen

hej på er! hoppas att ni haft en bra helg? min började med afterwork i fredags, åt och drack massa gott med mina kollegor på Mätrix. kom hem ganska sent och sen på lördagen så åkte jag till karlskrona för hoppträning. resten av dagen så var jag och Jesper på stan. jag bjussade på burgare på kristins och julshoppade lite av det sista för i år. Jesper fick va mitt smakråd och han hittade en superfin klänning haha, som jag säkert bär under julen. hela kvällen så spelade vi forza på xbox och bara tog det chill.

idag söndag så vaknade jag av att jesper pussade mig i pannan, "älskling jag ska åka och köpa frukost, du kan sova tills jag är klar" (bästa!) somnade om, och sen vaknade jag till igen efter typ 30min "thilda, vad betyder finfördela smöret? hur gör man det?" (sötaste hahah, fick förklara och sen gick det 2 minuter innan han ropade i panik "thiiiiiiiilda, kom nu!! snabbt!!!" haha, flög upp och rakt ut i köket i trosor. han behövde hjälp med plåten och alla formar. råkade då se vad han bakade, saffran-scones! blev SÅ goda! vi gjorde även varm choklad och satte på finding dory. jag som är väldigt känslosam (och inte världsvan vid film) satt och lipade för jag tyckte den va SÅ sorglig. jesper fick först skratta åt mig, sen fick han krama mig och då kändes det bättre. vid 11 så stack vi till gymmet. jag körde mina recovery övningar och hakade sen på jespers ryggpass. KUL när vi äntligen är på samma ställe och kan träna tillsammans. passade på att handla på vägen hem. gick inne på willys och fajtades med julpapper hahah DÖR, medan jag försökte få ihop allt som behövdes inhandlas. cyklade hem och frös om fingrarna. drack varsin nocco vid tvn och sen på kvällen efter att jag gjort inpackning, ansiktsmask (som jesper fick dra av, grät även här!), julbak och ingefäradrinkar så stekte jag halloumiburgare, SÅ goda! Nu har jag precis ägt skiten ur jesper på xbox och snart väntar kudden & sista jobbveckan kommer ta fart innan det är dags för jul och ledighet. PÖSS på er alla kottar och granar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, men tänk gärna före du skriver något! PUSSAR

vem är jag nu?

  hej på er! nu är det nästan ett helt år sedan jag skrev av mig här senast. vilket är helt sjukt? hur snabbt går tiden egentligen? blir lik...