20171213

untz untz

hej älsklingar! idag är det onsdag och jag är GALET GLAD! gick upp vid 6.30, fixade klart några CAD filer på datorn inför dagens jobb. Väckte Jesper (hans alarm ringde PÅ TOK för länge, i över 40min sen tyckte jag att det var dags för honom att gå upp, klockan var ändå 7.30!) Jag började dagen här i krokarna, gick superbra och snabbt. Sen vidare till Vilshult och där var det tydligen SNÖ? tack och lov att man bor längst ner vid havet där snön inte hinner ligga på marken innan den smälter. man märker stor skillnad bara man kör typ 10-15min hemifrån så är det isgata och vitt i gräset. bor med andra ord perfekt för att slippa skotta snö. hur som helst, gick superbra där. körde sen hem vid 11 och satte mig med filerna som jag mätt in. köpte även lussebullar o glögg med mig hem & tänkte överraska min älskling såhär på lucia och allt hahaha. blev inte riktigt som jag planerat HAHA! när jag kom innanför dörren så osar hela köket i form av schnitzlar och kokosolja. jag dundrar in i världens kaos och stör jespers rutiner "hinna med innan jobb". kände mig mest bara i vägen... men när han hade fått mat blev allt bättre igen höhö. 

Jag caddade lite och sen började jag värma glögg (för koka den får man inte!). la upp alla bullarna och sen när vi precis skulle sätta oss och jag fotat klart vår fika så knackar det på dörren. då kommer en snickare in och frågar om han får låna vår micro. jag ba "i feel yah" vet hur det är att jobba ute nu och man är väldigt begränsad om man kan ha varma matlådor med sig eller ej. han fick såklart låna 3min i vår micro. komiskt nog så ska jag jobba åt honom på fredag, skall sätta ut hushörn och även hörn till garage som ska byggas i karlskrona. KUL! 

Jesper stack sen till jobbet och jag avverkade några timmar till vid datorn med mina ritningar och filer. Stack sen till gymmet (på cykel, i storm?!?!?!) mitt pass gick SÅÅ bra! ny period nu, så massa nytt och roligt! svettades typ sönder och var asglad när jag lämnade gymmet. kommer sen ut och möts av att min cykel har blåst omkull, tänkte mest "jaja bara plocka upp den och försöka vrida tillbaka lyset(som var helt snett) samt sätta dit korgen igen som flugit av." tänkte inte mer på det förrän jag nästan var hemma, då BLÅSER det så sjukt mycket och jag lyckas köra på ett gupp, korgen flyger rakt ut på gatan, jag tvärbromsar, går ut på gatan för det kom ingen bil, plockar upp korgen, svär "jävla sverige-väder" och cyklar vidare. väl hemma så kommer jag ju på att min nyckelknippa låg i korgen.... så fick cykla tillbaka för såg inget spår av någon nyckel i min korg. som tur väl är så hittar jag den på marken, 10 CM!!!!!! från en vägbrunn??? alltså vågar inte ens tänka på vart den hade kunnat landa?! svor 15 gånger till och cyklade hem igen. 

resten av kvällen har jag jobbat lite extra, samt dammsugit, pratat med Folksam, mejlat, diskat, plockat undan, bytt lakan, ätit middag, smsat med farmor och packat allt inför imorgon. Ska upp till växjö och jobba, så har även SÅKLART packat träningsväskan! (inte alla dagar i veckan man har tillgång till inomhushall vettni!) 

nu ska jag ställa mina alarm och sen försöka sova i detta blåsväder, känns som om väggarna flyger in snart?! Glöm inte bort att beställa tandblekning på www.thewhiteningbox.com använd min kod "Thilda20" för 20% off! PSST! dom har massor med nyheter på G också, stay tumed! 

LOVE 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, men tänk gärna före du skriver något! PUSSAR

vem är jag nu?

  hej på er! nu är det nästan ett helt år sedan jag skrev av mig här senast. vilket är helt sjukt? hur snabbt går tiden egentligen? blir lik...