20200322

bye march


hej fina ni! nu går vi in i sista hela veckan av mars HUR SJUKT?! skrev nyss och då var vi bara i början av månaden. hur som helst wow, denna månaden har varit grym på många sätt. jobbet har gått toppen, mitt mående och kroppen känns SÅ himla bra! plus att The Weekend äntligen släppt nytt album, ja ni hör ju hur bra. vädret har också varit på topp, 10 grader och sol klagar väl ingen på?

till tråkigheterna kommer allt som rör corona - covid-19. många människor runt om i världen lever just nu i karantän. har utegångsförbud och redan svårt sjuka personer måste absolut hållas isolerade för att inte få smittan. jag är lite oklar hur jag reflekterar kring detta men i grunden så tycker jag att det är sorgligt såklart att ett stort virus påverkar hela världen. på ett annat sätt känns det som om världens alla länder för första gången någonsin(!?) har gått ihop och försöker samarbeta? vi stänger gränser, skolor och arbeten för att bara fokusera på människors välmående. vilket är en superfin tanke enligt mig. vi vet ju alla att ekonomin sjunker och kommer troligtvis att krascha om detta håller på för länge.. men vi kan ju som sagt bara lägga energi på det vi själva kan påverka en och en. Om jag ska se mig själv i detta är jag inte rädd  för att bli smittad, får man det så får man ju och sen får man ta resten därifrån. det viktiga i detta är bara att inte föra smittan vidare till personer som verkligen inte kommer överleva pandemin. men ni som följt mig ett bra tag vet att jag alltid tränar ensam, jobbar relativt på egen hand och håller mig ändå isolerad med tanke på min idrottssatsning. har ju inte tid mitt i en säsong att vara förkyld eller sjuk ändå :) så kan väl skämta lite med att jag redan varit i karantän i typ 1,5 år, så märker knappt skillnad här hemma.

hur som helst, back to positive! IGÅR mina vänner. hade jag mitt första hopp-pass i phase 5 och jag säger bara, wow. kan vi bara andas 3 djupa tillsammans? JAG HAR INGEN SMÄRTA! och kroppen känns sååå himla bra! Vet att ni som följer mig slaviskt vet varför. Den tacksamheten som jag kände igår har jag knappt aldrig upplevt innan, sol, grym form, good vibes och ja herregud! var helt galen efter passet och mamma filmade såklart haha. en stor faktor i detta också, är att all "skit" är borta från min kropp nu, vilket också resulterar i att jag är hela sex kilo lättare at the moment. Pratade även en timme med coach igår och båda vi var helt lyriska, lycka rakt igenom facetime och herregud vad glad jag är för att just HAN är min coach! Nu är det bara dags att "pick it up where we lost it" han skrev även "the best start to outdoor training since her final junior season when she topped Sweden's U23 list" ja ni hör ju, TACKSAM!

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, men tänk gärna före du skriver något! PUSSAR

vem är jag nu?

  hej på er! nu är det nästan ett helt år sedan jag skrev av mig här senast. vilket är helt sjukt? hur snabbt går tiden egentligen? blir lik...