20200303

hello mars


hej på er! mars månad är här och jag kände mig nästa FÖÖR full av tankar för att kunna låta bli att ventilera av mig här hos er. hoppas att ni haft en grym start på nya månaden, och faktum är att det faktiskt är en sommarmånad då vi ställer om till ny tid den 29 mars! ni bara "åh typ en månad extra ju" men haha, enligt mig är det iaf sommarmånad. om man ser till klimatet här nere i söder nu så har vintern utrotats och jag är SÅ nöjd med mina plusgrader. som frusen själ så slipper jag frysa ihjäl varje dag, så mycket positivt!

bilden är en gammal men har ungefär samma pose nu haha, plus att klockan är 22.14 och det är mörkt. Jobbet rullar superbra och har massor att göra, älskar när schemat rullar på och man knappt vet vilken dag det är. då vet man att man trivs och har väldigt roligt. måndagen började hos polackerna och de är alltid så goa, har kaffet klart när dom vet att jag ska komma och i måndags langade han fram choklad haha. det sjukaste var idag att även i karlskrona hade någon lagt choklad på min dator (i papper då haha som tur väl är) någon som försöker säga något kanske? vad vet jag?

angående min behandling så har jag slutat helt nu och WOW, känns som om jag är en helt ny människa. vätskan försvann direkt och min energi gick till skyarna! För att inte tala om hur träningen känns så är det nästan obeskrivligt hur dåligt det måste varit innan.. körde iaf böj idag, 130x4 reppades!! även underbart att få känna träningsvärken igen. en annan faktor som jag märker stor skillnad på är magen och mina rutor. har alltid haft väldigt rippad mage, troligtvis pga gener och för att min kropp är byggd så redan från början. har alltid varit smal och haft enkelt för att bygga muskler samt få dem väldigt markerande och synliga. folk får ha sina åsikter men jag är väldigt stolt över vad jag har och tro mig, har gått på gym sen jag var 13 och det firas med 10år nu 2020. SÅ SJUKT! men wow vad gymmet alltid hjälpt och stöttat mig igenom tunga och tragiska saker.

nog om det, livet känns bra just nu. trivs som singel förutom att jag saknar närhet och någon att prata med typ haha. men skönt att kunna laga mat vilken tid man vill o som det passar mig, samt träna utan att känna press att komma hem en viss tid osv. är så tacksam för min familj som ger mig så mycket kärlek och är så förstående, (även om mamma helst vill att jag ska skaffa tinder o sånt skit!)

nu är det fullt fokus på jobb och träning! är supertaggad på mitt nya upplägg och GUD vad kroppen kommer svara nu när jag snart blir av med allt skit som suttit fast och hämmat mig från att ta upp näring och hålla en normal ämnesomsättning.. är så galet taggad och vet att det kommer bli SÅ bra. Idrottsmässigt så kommer mitt första läger vara ner till Spanien i April och det är ju typ bara 1,5 månad kvar. Gud vad gött med värme, sol, träning i shorts och massa god mat! är så taggad på livet. PUSS

1 kommentar:

  1. This is so wonderful to hear and read. It's been a long journey, perhaps one you thought would never have the chance to lace up your spikes again. But you've had a tremendous growth in character and your story. Your team have allowed you to start believing in yourself,instead of you always giving yourself away to others for free. You've always had a tremendous amount of potential and whether you reach the heights I think possible or not. These past 8/10 months with injuries and other life lessons will always be a journey to remember. To remember the time when you learnt things about yourself, to nourish and believe in you and now you're seeing just how much you're worth. Congratulations on the Puma sponsorship too, you'll be a fantastic asset to there story. But Thilda, I am proud of you! You have my blessings ❤

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, men tänk gärna före du skriver något! PUSSAR

vem är jag nu?

  hej på er! nu är det nästan ett helt år sedan jag skrev av mig här senast. vilket är helt sjukt? hur snabbt går tiden egentligen? blir lik...