20200225

found the reason



hej finisar! ibland går inte livet som man tänkt sig. min tanke med inomhussäsongen var att äntligen krossa mina mål och vara tillbaka on top. jag har verkligen kämpat, har inte riktigt "känt igen" min kropp och hur vi jobbar tillsammans mot mina mål och har analyserat detta 1000 gånger tillsammans med min coach. igår (måndagskväll) kom vi ÄNTLIGEN på anledningen till allt. och det var en sån relief att jag var tvungen att bara stänga av allt, sätta mig på golvet och fälla några tårar. allt bara föll på plats, det är inget fel på själva min träning, upplägg, sprint, förutom kanske teknikträning i samband med denna stora anledning vi båda kom fram till.

Det sjukaste i allt detta är att jag ändå varit mitt starkaste jag i förhållandevis till vikterna, alla PB och samt mina sprint PBs från 6 år tillbaka. Det är så sjukt att ens det hänt med tanke på vad jag gått igenom. Hur som helst började jag en behandling i november som jag igår valde att avsluta. Vi gick igenom hela listan och kollade alla biverkningar, och allt bara stämde!! 100% trötthet, orkeslöshet, viktuppgång, försämrad metabolism (oh yes känner min kropp så väl så fattade att denna typ "stängts av") cellerna har varit hårda och omöjliga att bygga/massera på djupet.. it all just makes so much sense nu. Har inte varit öppen om alla mina klagomål under säsongen men har bland annat skyllt på att skorna känns tunga (troligtvis vet vi nu varför) benen har känts vattenfyllda och ohjälpsamma, mitt riktiga och "kända" klipp har inte funnits varken på tävling eller under träning (vilket vi försökt kompensera med explosiv träning, där kroppen knappt "svarat")

Människor runt omkring mig har ställt frågor som "har du verkligen koll på träningen och hur du ska utvecklas?" "tycker inte du kommer någonvart i din utveckling idrottsmässigt" "du måste träna mer" blir SJUKT stressad av att få dessa frågor när jag VET att jag gör exakt enligt min plan och vad jag kommit överens om med min tränare. trots allt bara VI som kan styra det, så alla onödiga frågor och kommentarer vet jag knappt om jag svarat på. Tycker bara det är onödigt när andra människor vill trycka ner en ännu mer när de redan kan räkna ut med röven att man inte är nöjd med den nivån man "underpresterat" på.

Skulle nog själv inte kalla det för underprestation för fick ändå med mig 5.74m som SB och det kan jag säga nu i efterhand att jag är väldigt nöjd med, om man ser till allt som hänt runtomkring mig.
Min coach bästa kommentar till det hela kommer va med mig nu in i uppbyggnadsträningen och tagg inför sommarsäsongen: "Exactly my thought! It was like training at a deficit on purpose! Now we take the weight vest off!"  Ni fattar säkert inte heller vilken grym relation vi har till varandra, (trots att vi aldrig setts irl och ändå jobbat ihop i 3år, så sjukt!) Är så taggad på hur allt kommer kännas nu när allt kommer gå ur kroppen och jag kanske äntligen kan få känna mig som the speedy thildis jag egentligen är. PUSS PÅ ER!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, men tänk gärna före du skriver något! PUSSAR

vem är jag nu?

  hej på er! nu är det nästan ett helt år sedan jag skrev av mig här senast. vilket är helt sjukt? hur snabbt går tiden egentligen? blir lik...