20190428

medvinds april


hej på er finisar! nu har hela april snart gått och tänkte uppdatera er (tydligen det nya under 2019 att uppdatera bloggen en gång i månaden haha, men kan vara kul med en lägesuppdatering tänkte jag) 

April började med att hela familjen + mormor och morfar åkte till Kap Verde för att fira mami 50. Vi flög den 1a April efter att vi övernattat söndagen i köpenhamn. Alltså livets resa, och dessutom första gången på SJUKT länge som jag varit iväg utan att ha fullt fokus på att träna och prestera. att vara med min härliga familj, umgås och bara "vara" är helt magiskt och välbehövligt för mig. Kändes även kul för jag fick äntligen hänga med min brorsa igen, även om vi bor nära här hemma så jobbar båda och det är ju så med "vuxenlivet" att det är svårt att ses varje dag haha. Vi hade så sjukt kul, var ute på klubben, dansade, skålade massa, var med på några aktivitet, snacka skit med folk och skrattade i mängder haha. vi hade även dresscode så vi hade matchande outfits varje kväll på middagarna. Andra fördelar med bror är att vi båda älskar foto och sociala medier. så goals när "great minds thinks alike" för vi hittade sjukt bra ställen att fota på också. Min lilbro är verkligen en av mina allra bästa vänner och är SÅ glad för att vi har vår syskonrelation. 

Efter kap verde fortsatte min sjukskrivning med foten. rehaben går varken fram eller bakåt känns det som, står på samma ruta och trampar.. svullnaden är mer lindring nu, smärtan är det värsta i nuläget. Har även varit hos ortoped som skickade remiss på MR, jag röntgades i tisdags och kommer få svar den 6:e Maj. Då kommer de säga vilken grad ligamentet är skadat och om det ev bli operation. har pratat runt en del och de flesta säger att om man syr fast ligamentet så är chansen mindre att man "slår upp" skadan framöver. just nu är jag inställd på det värsta och allt som är lindrigare än det kommer kännas som en bonus eller en "enklare" väg tillbaka till att kunna springa och hoppa igen. 

Träningsmässigt nu så kan jag köra cykel, spinning, lite crosstrainer, benpress, balansplatta och sen kör jag en jäkla massa stabilitetsstyrka och balans. Vissa dagar suger det verkligen att gå till gymmet, men jag vet att det kommer vara dagar när allt känns meningslöst typ, "varför står jag här och kämpar om jag ändå ska opereras" försöker tänka bort dessa tankarna och behålla fullt fokus framåt på passen. detta har jag lyckats bättre med senaste veckorna, vädret har även varit toppen vilket gör mig till en lyckligare människa.

Jobbrelaterat så jobbar jag halvtid nu, får bara belasta foten med gång 4h om dagen, har många bra snickare omkring mig också som hjälper mig att bära all utrustning, för får ju som sagt inte bära mina 25kg på ryggen samtidigt som jag går.. haha! sjukt kul att vara tillbaka på jobbet efter att jag varit hemma i 1,5 månad som 100% sjukskriven. blir rastlös SÅ lätt. 

Har även skrivit nya uppdrag med företag via instagram så är TAGGAD på vad våren och sommaren har att erbjuda! Fördelarna med att jobba halvtid är ju att jag har mer tid över till att publicera bättre innehåll på mina sociala kanaler. men längtar faktiskt supermycket tills jag kan gå på heltid igen för älskar verkligen mitt jobb. Speciellt på sommaren (ni som vet ni vet) 

Hoppas innerligt att April kommer att vara min vändning för detta året haha, januari-mars har ju bara varit MOTVIND och uppförsbacke på alla plan.. och vad jag kommer ihåg har jag nog inte krossat någon spegel på senaste 7åren ? Ta hand om er guys, puss puss 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, men tänk gärna före du skriver något! PUSSAR

vem är jag nu?

  hej på er! nu är det nästan ett helt år sedan jag skrev av mig här senast. vilket är helt sjukt? hur snabbt går tiden egentligen? blir lik...