20190510

Starten på Maj


Hej alla fina, hoppas ni haft en bra start på maj månad? jag kommer alltid komma ihåg maj 2019 som en jävligt deppig och regnig period.. Många tuffa beslut och besked. Ska gå rakt på sak, som ni vet är min fot skadad om ni mot förmodan missat detta sen mars så får ni gärna scrolla ner och läsa.. 

Gjorde hur som  helst en MR förra veckan, låg i "tunneln" i ca 30 min och de tog bilder för att kunna se genomskärning i alla muskler/leder/senor. Fick besked och resultat igår. Det de kunde utläsa är att skadan är en FTA där ligamentet spruckit, det är alltså INTE HELT av, vilket är positivt. Skadan är av grad 2 där grad 3 är värsta man kan ha (alltså helt av) Fick en rad olika förslag av läkaren. Han rekommenderade mig att fortsätta med min rehab fram till 1 juni och om jag fortfarnade har smärta och behöver smärtstillande för att kunna jobba/köra rehab/röra mig i vardagen kommer vi att behöva ta beslutet om en operation för att sy fast ligamentet igen. Han förklarade även att läkningstiden måste räknas som 3 månader i första hand (därför vi avvaktar till juni nu för att kunna utvärdera och slutkontrollera vad rehaben gjort) han förklarade även att om operation blir akutellt så går man 6 veckor med gips, de tar nämligen ligament från benhinnorna som de sedan syr fast i ligamentet och runt knölen på fotens utsida. ska jag vara ärligt blev jag skiträdd när han sa det. Samt att han även nämnde 6 veckors rehab för att få tillbaka rörligheten, innan man sen då kan börja belasta i små små etapper. alltså 12 veckor totalt innan man kan börja "pressa" lite, vilket känns sjukt tråkigt om man nu kan läka själv till samma nivå på 3 veckor innan juni? 

Så en dag i taget och följer rehaben till punkt och pricka! Självklart är det väldigt tufft mentalt då jag hade världens planer för min favorittävling i Torremolinos som är om 10 dagar. tyvärr så har jag insett själv att det inte ens är rimligt att åka med för att kolla. Samtidigt har jag världens bästa coach och vi har stora planer framöver så vi försöker se denna tiden som positivt ändå. jag har redan stärkt upp många delar av kroppen som kommer påverka min teknik, snabbhet och styrka. Vi ska inte ens tala om hur grym balans jag skaffat mig oxå, try to tear me down, huh? 

Hittar på lite andra saker också nu när man "hinner" har bla beställt nytt kök som kommer nästa vecka, och med det kommer montering och det gillar jag ju. full fart på min to-do list ändå, och passar på att jobba lite extra med mina sociala medier. Man måste alltid hitta sysselsättning, skulle jag vara hemma 6h om dagen och bara "tycka synd om mig själv" skulle man bli knäpp. Är helt säker på att sommaren kommer bli grym ändå, kommer med andra ord att kunna njuta till fullo och gå all in HAHA, ni som vet ni vet! PUSS PUSS 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, men tänk gärna före du skriver något! PUSSAR

vem är jag nu?

  hej på er! nu är det nästan ett helt år sedan jag skrev av mig här senast. vilket är helt sjukt? hur snabbt går tiden egentligen? blir lik...