20200122

2020


hej älsklingar. vet att jag varit den absolut sämsta på att uppdatera här haha. men blaming it on the instalife. tänk hur stort bloggande var 2014 typ?? skrev här varje dag? sen när instagram kom så hade man istället stenkoll på vartenda minut i princip i folks liv. bloggen har dock alltid varit en go plats för mig att kunna ventilera saker med mig själv på. så im gonna keep it up, så gott jag kan :) 

2020 har börjat bra tycker jag, massa ny energi trots toppar o dalar 2019. Känns ändå som om ALLT tar fart på riktigt nu. jobbar 24/7 och tränar satan. har inte riktigt fått tills längdhoppsformen ännu dock, första tävlingen blev 5,60 följt av 5,51m, så är absolut inte nöjd, mer taggad! Slog nytt PB i 60m på 7,89s och det är ett PB som stått sen 2014 alltså i 6 år!! kan vi fira denna framgång eller? har varken tränat sprint eller block på typ 3 år haha, så kom som en chock för mig. och visst så funkar vänsterfoten som främre fot i blocken, var så förvirrad när man skulle ställa in och sånt, tänkte mest "äsch vi kör vänster"?  avspänt, kul och inspirerande. 

Har många stora planer detta året och min första utmaning är precis bokad. Redan nästa vecka kastar jag mig ut i en helt ny upplevelse och är så sjukt taggad. det är en dröm som jag länge gått och längtat efter. så när erbjudandet RAMLADE över mig (alltså ramlade in i min inkorg) blev jag alldeles skakis och gråtfärdig. Har tagit ledigt från jobbet på onsdag och the location kommer att vara Malmö! 

Lägis blir mer o mer hemtrevlig hela tiden, gör små uppdateringar hela tiden. och det största nu i februari blir sovrumsprojketet. ska in med nytt golv, måla beige och sen kommer det roligste - inreda med prylar, gardiner, tyger, påslakan, kuddar JA MEN NI HÖR JU! hur kul! älskar att kunna vara kreativ i min vardag och skapa ett hem att trivas i. 

Nu ska jag snart snöra på skorna och dra mig mot träningen, kanske ska berätta om min fot som i förra veckan fick 8 nålar rakt in i hälsenan, AJ! var hos kiropraktor och tydligen hade jag en inflammation där. brosk som troligtvis växt fast i senan, där av vi nålade och körde laser. höll på att svimma och spy för det gjorde så ont (låg trots allt detta på mage med ansiktet rakt ner i en servett! tur jag kunde hålla andningen lugn o slippa spy, haha kaos annars!) Den läker och blir bättre o bättre, mindre smärta nu och min magic kiropraktor vet alltid hur man kurerar på bästa sätt, så är väldigt tacksam för all hjälp. I helgen vankas tävling, så nu gäller det bara att försöka hitta fokus och försöka att kontrollera min nya speed och snabbhet, samt dra nytta av den i hoppet. lättare sagt än gjort men hallå, ska ändå till en grym arena där jag hoppat topp innan. 

PUSS på er  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, men tänk gärna före du skriver något! PUSSAR

vem är jag nu?

  hej på er! nu är det nästan ett helt år sedan jag skrev av mig här senast. vilket är helt sjukt? hur snabbt går tiden egentligen? blir lik...