20210521

2021 update

 


hej vänner, nu har det gått en HEL del månader sen jag skrev här senast. tänkte ta dagens tillfälle att uppdatera er och hur livet är just nu och vad som har hunnit hända under denna tiden. är ju ändå ganska månader sen vi var inne i oktober... 

Jag har ju träffat världens bästa sambo M, som flyttade in till mig i februari (han bodde dock hos mig sen maj 2020 men han sa upp sin lägenhet på riktigt och tog in alla möbler februari 2021) så mysigt och så självklart att det är vi! Har haft de mysigaste stunderna tillsammans och vi har som sagt redan hunnit fira 
1 år (som officiellt par)

I december bytte jag jobb, från att trivas som fisken i vattnet på Mätrix AB till Peab Anläggning, var inte ett självklart val - jag velade SÅ mycket men tillslut föll mitt beslut på att VÅGA testa något nytt och jag har absolut inte ångrat mitt val. trivs superbra med arbetsuppgifterna och har en mer styrande roll nu - lite mer administrativt och "kontorigt" vilket känns som en perfekt uppgradering. Har varit på en hel del onlineutbildningar sen jag började och har ett stort intresse för teknik och nya uppdateringar - vilket passar mig perfekt då jag vill vara i framkant angående tekniken och andra tekniska hjälpmedel inom produktionen. Anläggning skiljer sig även en hel del från bygg, istället för att ansvara och bygga huset enligt bygglovets mått så ansvarar jag nu istället för anläggningen (innan och efter själva huset kommer på plats) allt från att spränga av tomter med berg, fälla träd, förbereda marken inför pålning mm. sen mäter jag även mycket efterarbeten, som asfalteringar på parkeringar, planteringar, allt som har med mark och göra. har även ett stort projekt igång med en nu VA ledning som då är nytt vatten och avloppsnät till ett mindre samhälle utanför Åhus. Så spännande! 

Man kan ju tro att jag alltid mår bra osv för är alltid på topp på sociala medier. men har fightat en D vitaminbrist i 3 månader och det har varit SÅ JÄVLA JOBBIGT! rent ut sagt, vet inte hur många gånger jag varit på vårdcentralen och inte fått hjälp - de tar lite prover och sen är allt bra = frisk. men jag vet ju själv att något i kroppen var helt fel, fick ligga på som satan för att ta fler prover och tillslut såg dom att D vitaminen var under all kritik. vilket var gött, vilade nämligen i 14 veckor utan fysisk aktivitet - har nu tränat som vanligt i ca 5 veckor och det är UNDERBART att kunna träna igen. kommer aldrig att ta min hälsa föregivet mer! På måndag ska jag in på ytterligare ett test, som skall mäta kortisolnivåerna i kroppen under 1h provtagning - känns lite nervöst men hoppas på att det går över smidigt! 

3 stora saker har ju förändrats i mitt liv under denna period - har hittat kärleken, karriärsuppgradering och hälsotillstånd. nu hoppas jag innerligt att kroppen vill samma som mig och att det kommer kunna bli en tävlingssäsong i sommar trots allt kaos jag gått och går igenom. håller verkligen mina tummar för det!! 

Kram på Er! 
/
Thilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, men tänk gärna före du skriver något! PUSSAR

vem är jag nu?

  hej på er! nu är det nästan ett helt år sedan jag skrev av mig här senast. vilket är helt sjukt? hur snabbt går tiden egentligen? blir lik...